Intrebari frecvente

Conditiile medicale pre-existente sunt acoperite?

In general, conditiile medicale pre-existente nu sunt acoperite. Este important ca la momentul incheierii asigurarii sa declarati toate conditiile medicale/simptomele identificate pana in prezent. Ulterior, exista 3 posibilitati: conditia medicala va fi exclusa, conditia medicala va fi acoperita sau se va aplica o incarcare de prima pentru a beneficia de acoperire.
Exista perioade de asteptare la activarea asigurarii?

Exista perioade de asteptare pentru urmatoarele beneficii:
- Maternitate – 12 luni consecutive de acoperire;
- Control medical anual preventiv – 10 luni consecutive de acoperire;
- Planul optional ‘stomatologie si oftalmologie’– 6 luni consecutive de acoperire respectiv 2 ani (pentru ortodontie).
Celelalte beneficii pot fi accesate din momentul in care polita devine activa.
Ce trebuie sa fac in cazul in care am o urgenta medicala?

In cazul unei urgente, daca Persoana asigurata nu ne poate contacta imediat, o persoana desemnata de catre Persoana asigurata trebuie sa ne contacteze in numele Persoanei asigurate cat mai curand posibil.
Alternativ, va rugam sa va asigurati ca Spitalul are cunostinta despre faptul ca pacientul are o asigurare valabila cu noi. Apoi, vom lua legatura cu reprezentantii spitalului pentru a organiza decontarea directa.In afara programului de lucru al MediHelp, numarul urmator trebuie sa fie folosit in caz de urgente si cereri de evacuare si repatriere: (+40) 31 730 99 39.
In cazul in care primiti tratament in regim ambulatoriu si costurile sunt mai mici de 500 EUR, iar acestea nu necesita preautorizare, costurile trebuie sa fie platite de dvs. integral, la momentul primirii tratamentului. Apoi, trebuie sa prezentati o cerere de despagubire in vederea rambursarii cheltuielior efectuate.
Pot accesa serviciile medicale oriunde doresc? Sau doar in reteaua de parteneri? Ce se intampla daca serviciul medical se poate efectua si in Romania (ex: interventie chirurgicala). Sunt obligat sa raman in Romania sau pot merge oriunde doresc?

Planurile de asigurare medicală internațională oferite de MediHelp vă oferă posibilitatea alegerii furnizorului medical in aria dvs de acoperire . Reteaua de parteneri cuprinde 1.4 milioane de clinici cu care exista deja un contract de decontare directa pentru serviciile de spitalizare.
Accesand https://select.axaglobalhealthcare.com/s/?expId=AXA_MDH_607 gasiti lista furnizorilor medicali cu care exista o colaborare directa.
Ce este fransiza si cum se aplica?

Puteti alege sa aplicati o fransiza la nivelul asigurarii, pentru a reduce costul anual al primei de asigurare. Daca veti utiliza polita, va fi necesar sa achitati valoarea fransizei, iar asiguratorul va deconta diferenta, in limita beneficiilor pachetului de care beneficiati. Fransiza se aplica pentru fiecare membru asigurat/an de asigurare.
Ce documente sunt necesare pentru o cerere de despagubire? In cat timp mi se ramburseaza costurile?

Costurile se ramburseaza in termen de 7 zile lucratoare din momentul in care documentatia completa este trimisa catre noi: Formular ’Cerere de Despagubire’ completat in intregime; Raport medical; Factura detaliata; Dovada achitarii costurilor.
Care sunt situatiile in care cererea de despagubire poate fi respinsa?

Cererea de despagubire poate fi respinsa in urmatoarele situatii:
- Documentele transmise sunt incomplete;
- Documentele transmise sunt ilizibile;
- Serviciile medicale accesate nu sunt acoperite de asigurare;
- Cererea de despagubire este trimisa catre noi dupa perioada de 6 luni de la data efectuarii serviciului medical;
- Limita beneficiului a fost atinsa;
- Cererea de despagubire se transmite pentru costuri mai mari de 500 EUR ce nu au fost pre-autorizate;
- Sunt necesare informatii suplimentare – in acest caz, dupa ce ne transmiteti detaliile solicitate, cererea de despagubire se va re-analiza.
Care este procedura de pre-autorizare a costurilor?

Este necesar ca toate costurile ce depasesc suma de 500 EUR sa fie pre-autorizate. In cazul tratamentului medical planificat, trebuie sa fim contactati in avans cu cel putin:
- 48 de ore in cazul tratamentului ambulatoriu,
- 5 zile in cazul tratamentului in regim de spitalizare.
Este necesar sa ne transmiteti urmatoarele informatii atunci cand solicitati pre-autorizarea serviciilor medicale:
- Data serviciului planificat;
- Numele furnizorului medical;
- Costurile estimate;
- Tipul serviciului medical si specialitatea;
- Documente medicale.
Beneficiez de asistenta (voi avea acces la un Call-center)?

Beneficiati de asistenta in limba romana 24/7.
De luni pana vineri, intre orele 09:00 – 17:30, veti primi suport complet din partea departamenului dedicat pentru asistenta clienti. Numarul de telefon este: +40 0311 097 046, iar adresa de e-mail este: client@medihelp.ro
In afara orelor de program si in zilele nelucratoare, va rugam sa accesati numarul de telefon: (+40) 31 730 99 39, disponibil numai pentru urgente.
Cine este Asiguratorul? Cine imi deconteaza costurile medicale?

MediHelp va ajuta cu gestionarea cazurilor medicale, cu procesarea cererilor de despagubire, cu colectarea primelor de asigurare, insa riscul medical este preluat de Inter Partner Assistance (AXA Group).
Intr-o situatie medicala voi putea solicita recomandari din partea MediHelp (medici/ spitale)?

Prin intermediul asigurarii, aveti posibilitatea sa alegeti clinica unde doriti sa va tratati, precum si medicul. Va putem ajuta cu informatii privind clinicile din apropierea dumneavoastra sau din tara unde doriti sa va tratati, insa decizia privind alegerea clinicii si a medicului ramane a dumneavoastra.
Beneficiez de decontare directa si pentru serviciile medicale efectuate in regim ambulatoriu?

Decontarea directa este disponibila doar pentru spitalizare. Pentru serviciile medicale efectuate in regim ambulatoriu (fara spitalizare), atunci cand costurile sunt mai mici de 500 EUR, va punem la dispozitie cardul de plata.
Cardurile de plata permit plata costurilor serviciilor medicale direct catre furnizorul medical ales de catre dvs. Titularul cardului trebuie sa informeze MediHelp telefonic (+40) 311 097 046 sau prin e-mail: client@medihelp.ro cu cel putin 24 de ore inainte de programarea medicala, furnizand cel putin urmatoarele informatii: data aparitiei si simptomele, costul estimat, furnizorul ales, serviciul medical necesar si specialitatea.
In termen de 48 de ore de la data primirii tratamentului, persoana asigurata are obligatia sa transmita catre MediHelp toate documentele relevante (raportul medical, factura detaliata, etc.).
Atunci cand costurile depasesc 500 EUR, va rugam sa obtineti pre-autorizarea din partea noastra.
Se aplica discount in situatia in care aleg frecventa de plata anuala? Ce metode de plata exista? Pot plati si in lei?

Prima de asigurarea poate fi achitata lunar, trimestrial, semestrial sau anual. In situatia in care alegeti plata anuala, NU se aplica discount.
Primele se poat achita doar in EUR, prin transfer bancar, platforma de plati online sau depunere numerar in contul indicat de noi in notificarea de plata.
Exista si pachete de familie?

Nu, nu avem pachete dedicate familiilor, in schimb se pot acoperi si membrii familiei, prima de asigurare fiind individuala.
Ce acopera si ce nu acopera asigurarea?

Va rugam sa accesati sectiunea Planuri individuale unde puteti descoperi care sunt beneficiile incluse, respectiv beneficiile excluse pentru fiecare plan in parte. Pentru mai multe detalii, ne puteti contacta: de adaugat detaliile de contact.
Imi pot asigura doar copilul?

Copilul sub 18 ani poate fi asigurat doar ca si dependent pe polita unuia dintre parinti, asigurat pe unul dintre planurile MediHelp.
Vor creste primele in fiecare an? Dar in situatia in care utilizez polita?

Primele de asigurare se revizuiesc in fiecare an si pot creste din urmatoarele motive:
- Trecerea intr-un alt prag de varsta;
- Inflatia medicala. Primele de asigurare nu vor creste doar in cazul celor care folosesc asigurarea, cresterea se va aplica intregului portofoliu de clienti.
Pot achizitiona un plan pentru mine si un alt plan pentru copil?

Conditiile de asigurare trebuie sa fie aceleasi, deoarece copilul poate fi adaugat doar ca si dependent pe polita unuia dintre parinti pana la varsta de 18 ani.
Daca am o astfel de asigurare, mai este nevoie sa-mi fac si asigurare de calatorie pentru situatiile cand sunt in afara tarii?

Asigurarea va acopera conform ariei pentru care ati optat la inceperea politei. In afara acesteia, va sunt acoperite situatiile medicale in urgenta, in situatia in care sunteti spitalizat.