Heribert Kailbach - “Legile fundamentale de business sunt universale, iar strategiile nu se pierd în traducere”

Interviuri | 2016

Heribert Kailbach este Directorul de Marketing și Vânzări al MediHelp România începând cu luna ianuarie 2016. Cu o experiență de peste 30 de ani pe poziții de top în cadrul unor companii financiar-bancare, odată cu această nouă funcție, Heribert a făcut trecerea la sfera asigurărilor private de sănătate.
 
Aveți o experiență solidă și îndelungată în domeniul financiar-bancar, iar acum ați făcut trecerea la sfera asigurărilor private de sănătate. Cum priviți această schimbare de carieră?

Heribert Kailbach: Este o aventură și o provocare în același timp. Cu toate acestea, sectorul asigurărilor de sănătate nu este un domeniu întru totul nou pentru mine. La începutul carierei mele în sistemul bancar (când lucram pentru Volksbank Sindelfingen eG , astăzi Vereinigte Volksbank AG), am contribuit la activitățile de vânzare a asigurărilor către clienții corporate. Nu pot spune, însă, că am dobândit toate cunoștințele necesare. Piața asigurărilor de sănătate este una competitivă și complexă și necesită o pregătire continuă.

Care considerați că sunt principalele provocari ale acestei poziții?

Heribert Kailbach: Obiectivele mele includ actualizarea strategiei de customer care a diviziilor de retail și corporate, precum și identificarea oportunităților de creștere a cifrei de afaceri a companiei. Iar, dezvoltarea“know how-ului” unic și o cercetare riguroasă a pieței sunt provocările majore în acest moment.

Cum va contribui expertiza dumneavoastră în domeniul financiar-bancar la consolidarea Medihelp?

Heribert Kailbach: Expertiza mea nu se rezumă strict la banking & finance, așa cum nu ai putea spune că un medic oftalmolog doar prescrie ochelari și tratament fiindcă niciunul dintre pacienții săi nu a avut nevoie de intervenție chirurgicală, încă.

Când m-am alăturat celor de la ProCredit Bank România, deja se confruntau cu pierderi de peste 3 milioane de euro în trimestrul, dar am reușit împreună să înregistrăm profit până la finalul anului și, totodată, să creștem în următorii ani. Acea perioadă a fost una extrem de dificilă pentru sectorul bancar din România, ceea ce a însemnat un obstacol și mai greu de depășit. Cred că deschiderea spre schimbări calitative poate transforma provocările în oportunități și plănuiesc să aplic acest lucru și în cadrul MediHelp.

Diferitele funcții ocupate până în prezent au contribuit la șlefuirea a ceea ce pot numi “experiență”: de la crearea structurilor organizatorice și a strategiilor de dezvoltare și până la management-ul echipei și dezvoltarea unui stil propriu de leadership. Totodată, consider că rețeaua de contacte pe care am construit-o de-a lungul anilor atât la nivel local, cât și internațional, va reprezenta un plus în planurile de viitor ale MediHelp.
 
Știm că acordați un interes deosebit golfului. Există aspecte ale golfului pe care le puteți asocia cu sectorul asigurărilor de sănătate?
 
Heribert Kailbach: Golful este, probabil, sportul care te menține modest. Există zile când excelezi și te gândești că ești un jucător bun și zile în care realizezi cât de mult mai ai de învățat. Când se întâmplă acest lucru, ce poți face este să revizuiești ceea ce știi deja și să te întrebi “Ce pot face diferit?” sau “Ce pot îmbunătăți?”.

Acestă alternanță flux-reflux este un aspect pe care îl pot racorda la un business. Nu există o rețetă standardizată a succesului, indiferent dacă ne referim la consolidarea pierderilor sau la creșterea profitului unei companii sau chiar la dezvoltarea unui startup. Totodată, golful este un sport care te obișnuiește cu spiritul de disciplină. Este un antrenament care îți eliberează mintea și, în același timp, o instigă.  

Ați călătorit mult de-a lungul timpului și ați avut ocazia să înțelegeți și să experimentați modurile de funcționare ale altor țări. Din punct de vedere personal, care considerați că sunt cele mai importante lecții deprinse în România?

Heribert Kailbach: Printre cele mai importante lecții pe care le-am deprins din experiențele mele ca expat este că trebuie să dezvolți și să cultivi o mentalitate “de creștere”, cum este numită de Carol Dweck în cartea sa. În permanență trebuie să încurajăm schimbarea, evoluția și să transformăm “judecă-și-fii-judecat” în “învață-și-ajută-pe-alții-să-învețe”.
În același timp, am descoperit că legile fundamentale de business sunt universale, iar strategiile nu se pierd în traducere. Echipa alături de care lucrezi este și ea un factor-cheie. Atunci când ai persoanele potrivite în funcțiile potrivite, poți atinge nivele înalte de performanță.

Marketing-ul este un domeniu alert și intens. Care considerați că sunt aptitudinile necesare unui om de marketing?

Heribert Kailbach: În marketing, orice idee trebuie susținută, analizată și exploatată. Desigur, nu trebuie să pierzi din vedere tendințele majore impuse pe piață, iar, uneori, poți fi chiar tu cel care anticipează un trend pozitiv. Un bun exemplu în acest sens îl constituie introducerea pe piață a smartphone-urilor. Deși acest lucru se întâmpla la sfârșitul anilor ’90, abia în 2007, odată cu “era Apple”, au dobândit notorietate. Am făcut trecerea de la PC-uri standard la laptop-uri, tablete si diverse gadget-uri care au schimbat radical felul în care întreprindem tot felul de activități, atât în viața profesională, cât și în cea personală. Conform unor statistici, 19 smartphone-uri sunt vândute la fiecare secundă, acest lucru dovedește cât de important este să fii nu doar un om de marketing, ci un co-creator.

 

Articole similare

28 Jun

Sistemul de sanatate privat este subdezvoltat in Romania din cauza ca statul nu incurajeaza investitiile, iar astfel oamenii cu venituri mici nu isi permit sa-l acceseze si sunt nevoiti sa mearga la spitalele de stat si sa dea spaga pentru drepturile lor,...

Interviuri | 2016

04 May

Puteți numi o persoană care a avut un impact semnificativ asupra dumneavoastră ca lider? Poate cineva care v-a fost mentor? Florentina Fășie: Am întâlnit multe persoane cu cariere impresionante la MediHelp, care m-au inspirat să progresez în...

Interviuri | 2016

21 Mar

Sanatatea este cel mai de pret bun al omului, spune o vorba din batrani, dar ce te faci cand nu ai destui bani sa-ti ingrijesti de sanatate, in caz de Doamne fereste? In general, sistemul public de sanatate din tara noastra a fost blamat pe indelete in...

Interviuri | 2016

07 May

In a country impoverished by a lengthy communist regime and with a convalescent present in which the health sector is in dire straits, Zahal Levy, President of MediHelp International, is confident. The company he leads offers Romanians an alternative to...

Interviuri | 2015

06 Dec

Desi statul nu are bani sa asigure o ingrijire medicala decenta, nu este interesant nici de dezoltarea pietei asiguratorilor de sanatate. Studiu de caz

Interviuri | 2013

08 Apr

Interviu Daniela Gheorghe-Business Development Manager MediHelp International –DIGI 24 Vizualizeaza articol

Interviuri | 2013

08 Apr

Laura Afrasine-Customer Care Manager MediHelp International ne vorbeste despre asigurarile private de sanatate–interviu DIGI 24 M Link video

Interviuri | 2013

12 Feb

Exista un moment optim de achizitie a unei asigurari private de sanatate? Cand ar trebui sa ne gandim la un astfel de produs? Raspunsul oferit de Roxana Scutaru, Sales Manager MediHelp International, este unul direct: "Cel mai bun moment pentru a...

Interviuri | 2013

12 Feb

MediHelp International este prezentă pe piața din România din 1999. Care sunt cele mai importante realizări ale companiei? Sunt mândru să spun că am făcut progrese mari din 1999 până azi. Avem birouri în trei țări: România, Bulgaria și...

Interviuri | 2013

22 Dec

Interviu Laura Afrasine

Interviuri | 2016

20 Oct

Interviu Laura Afrasine

Interviuri | 2016

15 May

Într-o țară secătuită de regimul comunist îndelungat și cu un prezent convalescent, în care sectorul sănătății traversează o perioadă dificilă, Zahal Levy, Președintele MediHelp International, este încrezător. Societatea pe care o...

Interviuri | 2017

18 Jan

Florentina Fășie este Branch Manager - Sales Unit MediHelp International și are peste de 10 de experiență relevantă în vânzări. Cu ea am vorbit despre provocările acestui domeniu, despre cum a fost prima sa vânzare și despre lucrurile de...

Interviuri | 2018

20 Mar

Cu o experiență de peste 20 de ani în mediul de afaceri românesc și internațional, Zahal Levy a acordat un interviu lui Christine Bleotu de la Radio România Internațional în care a vorbit, printre altele, despre motivele pentru...

Interviuri | 2018

08 Mar

Interviu cu Florentina Fășie 1. Cum te-ai prezenta într-o frază? Sunt Florentina Fășie, specialist în asigurări medicale internaționale, absolvent de studii economice, cu experiență de 12 ani în vânzări și dezvoltare de business, un om...

Interviuri | 2019

Detalii in curand