Stresul la locul de muncă: cauze, efecte și soluții

MediWay

09.11.2018
132 vizualizari
Printeaza

Stresul la locul de muncă: cauze, efecte și soluții

MediWay

Stresul la locul de muncă este un factor extrem de răspândit și o cauză a numeroaselor boli întâlnite adesea de către doctori atunci când beneficiarii asigurărilor medicale oferite de companiile angajatoare se programează pentru o consultație. Datele arată faptul că, în medie, o persoană are de la 30 până la 100 de proiecte cu care jonglează, fiind distrasă până la 2,1 ore la locul de muncă și întreruptă din activitate de cel puțin 7 ori pe oră.

Mai mult decât atât, 4 din 10 angajați ai multinaționalelor se confruntă cu o restructurare corporativă majoră, fapt care ridică gradul de incertitudine din viața profesională. Așadar, locul de muncă devine un teren minat, iar acestea sunt doar câteva dintre motivele pentru care aproximativ 40% dintre adulți sunt privați de somn în timpul nopții.

Înțelegerea propriului stres

Primul pas pentru evitarea îmbolnăvirii din cauza stresului este înțelegerea cauzelor. Reducerea stresului la locul de muncă este o sarcină provocatoare și, de aceea, este esențială raționarea factorilor, a reacțiilor la nivel psihic și fizic, respectiv aplicarea metodelor de ameliorare a factorilor declanșatori.

Cele mai comune surse ale stresului sunt:

  • Salariul mic
  • Supra-aglomerarea sarcinilor de serviciu
  • Puține oportunități de avansare
  • Cultură organizațională dură
  • Lipsa susținerii din partea managementului
  • Termene limite strânse
  • Conflicte cu alți colegi sau superiori
  • Cerințe neclare legate de performanță la job

Identificarea factorilor de stres și înțelegerea motivelor din spatele efectelor reprezintă primul pas în diminuarea stresului. Odată identificate, pot fi găsite soluții pentru gestionarea optimă:

  1. Alege acțiunea în detrimentul reacției
  2. Controlează-ți respirația ori de câte ori te simți depășit de situație
  3. Acordă cele 50 de minute task-ului și elimină întreruperile
  4. Creează o planificare a zilei și urmărește-o
  5. Evită situațiile conflictuale
  6. Prioritizează task-urile
  7. Acordă-ți 10 minute de pauză după munca intensă de cel mult o oră
  8. Practică activități relaxante în afara biroului
  9. Nu sări cele 3 mese ale zilei și mergi pe jos atunci când este posibil
  10. Vorbește despre problemele de la serviciu

Lipsa somnului, a unui program alimentar clar și diversificat, preocupările zilnice și agitația sunt, de cele mai multe ori, factorii pe care mulți angajați nu le consideră importante.

Astfel, atunci când apelează la asigurarea medicală privată pentru investigații complexe și tratamente, aceștia află faptul că bolile puteau fi prevenite prin adoptarea unui stil de viață echilibrat. Sănătatea are prioritate, chiar și atunci când beneficiezi de o asigurare de sănătate privată, motiv pentru care se recomandă evitarea stresului la locul de muncă și în viața personală.

Sursă foto: https://www.pexels.com/photo/design-desk-display-eyewear-313690/


inapoi