Smartphone-ul – cauză a accidentelor la cap și la gât

MediWay

21.01.2020
99 vizualizari
Printeaza

Smartphone-ul – cauză a accidentelor la cap și la gât

MediWay

Tehnologia este o parte semnificativă din viața noastră. Evoluția sa a oferit numeroase beneficii de-a lungul timpului, însă, cu toate acestea, are și efecte mai puțin plăcute. Un exemplu în acest sens sunt accidentele produse în urma folosirii smartphone-urilor. Studii care cuprind o analiză a cazurilor din camerele de urgență în ultimii 20 de ani arată o creștere considerabilă a problemelor apărute ca urmare a utilizării telefoanelor.

Deși multe dintre problemele înregistrate  sunt minore - vânătăi sau mici tăieturi - există și un număr însemnat de cazuri în care accidentele au fost grave, precum fracturi sau leziuni ale organelor interne.

S-a demonstrat faptul că numărul accidentelor de acest tip a început să crească din 2007, anul în care smartphone-urile au intrat pe piață. Astfel, tinerii între 13 și 29 de ani sunt cei mai predispuși să sufere răni din cauză faptului că atenția le este distrasă de utilizarea telefonului inteligent. Aceștia au șanse mai mari să se împiedice și să cadă, rănindu-se la cap sau la gât. 

Unul dintre cele mai periculoase aspecte ale utilizării telefoanelor inteligente este folosirea lor la volanul autovehiculului. Neatenția provocată de acestea poate conduce la un număr mare de accidente rutiere, multe dintre acestea având urmări fatale. De aceea, utilizarea telefonului mobil în timpul șofatului este denumit și „noua modalitate de a conduce sub influența alcoolului”.

Sfaturi pentru reducerea timpului petrecut în fața telefonului:
  1. Permite doar notificările pentru apelurile telefonice și pentru mesaje – notificările din social media au rolul de a-ți distrage atenția și de a te convinge să petreci mai mult timp online.
  2. Păstrează aplicațiile pe a doua pagină a telefonului – ținând aplicațiile pe pagina de pornire va apărea tentația de a le deschide ori de câte ori folosești telefonul.
  3. Nu folosi telefonul înainte de culcare – utilizarea telefonului înainte de culcare duce la o calitate mai slabă a somnului. De asemenea, verificarea notificărilor imediat după trezire va genera un comportament asemănător pe întreaga durată a zilei.
  4. Implică-te în activități interesante – hobby-urile te ajută să îți petreci timpul liber într-un mod interesant, reducând astfel interesul pentru mediul virtual.
  5. Lasă telefonul acasă – deși poate părea drastic, chiar și scurte perioade de deconectare de la mediul digital îți pot îmbunătăți starea de spirit și au efecte pozitive asupra capacității de concentrare sau a productivității.

Cercetările arată faptul că utilizăm, în medie, 3 ore pe zi telefonul, dezvoltând uneori chiar o dependență față de acesta. Timpul îndelungat și accidentele apărute din neatenție nu au impact negativ doar asupra gâtului sau capului, ci și asupra creierului. S-a demonstrat faptul că fiecare notificare primită generează o senzație de plăcere. Altfel spus, creierul eliberează dopamină, hormonul plăcerii, de fiecare dată când telefonul anunță o notificare, ceea ce poate genera un comportament adictiv. 

Pe lângă reducerea timpului în care folosim telefonul mobil, o altă modalitate de a preveni urmările serioase ale unor întâmplări neprevăzute poate fi încheierea unei polițe de asigurare de sănătate privată, cu ajutorul căreia beneficiarul poate avea parte de cele mai performante servicii medicale în țară sau în străinătate, în cazul în care suferă un astfel de accident. 


inapoi