Pandemia de
Covid-19 ne-a schimbat viețile tuturor, determinându-ne să adoptăm un stil de
viață diferit, bazat pe prevenție și pe anumite obiceiuri pe care poate că nu
le aveam până în acel moment. La fel cum în viața noastră au intervenit anumite
schimbări, sistemul medical, care a fost și este în prim-planul acestei crize,
a suferit, de asemenea, anumite schimbări. Pandemia a determinat sistemele de
sănătate din întreaga lume să adopte rapid soluții de asistență medicală
digitală, pentru a reduce riscul de infectare și transmitere a virusului.
Programările în regim ambulatoriu și la medicul generalist au fost
transformate, majoritatea având acum loc virtual. Totuși, pentru a avea o
perspectivă mai amplă asupra modului în care sistemul medical s-a schimbat după
pandemia de Covid-19, specialiștii MediHelp au dezvoltat câteva
puncte principale, pe care ar trebui să le avem în vedere.
Pandemia de
Covid-19 a adus în atenție instrumente digitale de sănătate precum telemedicina
sau monitorizarea de la distanță deoarece furnizorii de asistență medicală au
fost nevoiți să se orienteze rapid către tehnologie pentru a avea grijă de
pacienți. Astfel, digitalizarea în sistemul medical a trecut de la a fi un
lucru util, la a fi o necesitate. Inovațiile în domeniul echipamentelor de
diagnosticare la domiciliu vor spori capacitatea cadrelor medicale de a efectua
îngrijiri virtuale, la distanță, acolo unde este posibil. Acest lucru va fi de
ajutor mai ales în cazul pacienților care se deplasau cu greu până la spital, ajutându-i
să fie monitorizați corespunzător și să rămână în siguranță, chiar și de acasă.
În timpul pandemiei
au fost expuse defecte critice prezente în cadrul lanțurilor de aprovizionare
ale spitalelor cu echipamente vitale, dar și cu cele de bază. Acest lucru a
determinat din ce în ce mai multe spitale și unități de îngrijire să apeleze la
furnizori locali, care puteau suplini nevoia urgentă prezentă în acele momente.
Astfel, noi legături au fost create între producători și sistemul medical,
făcând posibilă o aprovizionare mai eficientă și mai rapidă. Noile legături vor
fi de ajutor mai ales în cazurile de urgență, cand va fi nevoie de procurarea
cât mai rapidă a echipamentelor necesare.
Dat fiind faptul că
multiplele cazuri de Covid-19 au copleșit spitalele și unitățile medicale
pentru îngrijire acută, din ce în ce mai mulți pacienți s-au îndreptat către
sistemul privat pentru îngrijirea de rutină sau alte proceduri medicale
necesare. Totuși, în lipsa unei asigurări medicale private, costurile
serviciilor pot fi o povară pentru pacienți, de aceea avantajați au fost cei
care dețineau deja o asigurare de sănătate privată și care beneficiau de
acoperire pentru serviciile dorite. Desigur, și furnizorii de asigurări de
sănătate private s-au adaptat la noile
condiții. Încă de la începutul pandemiei de Covid-19, MediHelp a realizat o
serie de acțiuni pentru a depăși această perioadă dificilă. Clienții
diagnosticați cu Covid-19 au primit sprijin constant din partea departamentului
de Customer Care, aceștia fiindu-le alături de fiecare dată când au avut
nevoie. De asemenea, MediHelp a fost primul furnizor care a anunțat că acoperă
toate problemele aferente Coronavirusului. În plus, a fost introdus cardul de plata MediHelp, cu ajutorul căruia
clienții își pot achita cheltuielile medicale în timp real. Această experiență
a crescut gradul de conștientizare al importanței unei asigurări, oamenii fiind
mult mai conștienți de faptul că există anumite situații care nu pot fi
anticipate și de faptul că este bine să deții un plan de asigurare de sănătate privată.
Pandemia de
Covid-19 servește drept amintire a faptului că planificarea proactiva pentru
situațiile de urgență în domeniul sănătății, precum și un angajament
intensificat față de pregătirea cadrelor medicale rămân necesare. Schimbările
aduse în sistemul medical au venit ca o evoluție și ca un ajutor atât pentru
furnizorii de servicii, cât și pentru pacienți. Sănătatea noastră este cea mai
importantă, de aceea ar trebui să luăm toate măsurile pentru a avea grijă de
aceasta. Pentru a fi întotdeauna acoperit, sfatul nostru este să optezi pentru
o asigurare de sănătate privată, care să includă
serviciile medicale de care ai putea avea nevoie. Dacă încă nu ești sigur care
este cea mai potrivită pentru tine, specialiștii MediHelp sunt gata oricând să
îți ofere o mână de ajutor!