Protejarea sănătății noastre mentale în timpul pandemiei Covid-19

MediWay

26.05.2021
150 vizualizari
Printeaza

Protejarea sănătății noastre mentale în timpul pandemiei Covid-19

MediWay


Deoarece teama, grija și stresul sunt reacții absolut obișnuite la amenințări percepute sau reale sau în momente de nesiguranță, este normal ca oamenii să experimenteze toate sau oricare dintre cele de mai sus în timpul pandemiei Covid-19.

Teama de contaminare potențială cu virusul nu este singura cu care ne putem confrunta. Există schimbări în viața de zi cu zi, precum restricțiile de mișcare sau de participare la activități obișnuite care erau normale. Necesitatea de a lucra de acasă, șomajul temporar sau, pentru mulți, școala online pentru copii testează starea mentală a majorității oamenilor.

Și încă nu am menționat provocarea și mai emoțională legată de lipsa de contact fizic cu alți membrii ai familiei, prieteni și colegi. În momente ca acesta, este foarte important să vă îngrijiți de starea dvs. de sănătate fizică și mentală.

În timp ce anumite simptome ale stresului sunt evidente, precum utilizarea crescută de tutun sau alcool, dificultăți în concentrare sau de adormire, furie, tristețe sau frustrare, altele sunt mai puțin evidente, însă la fel de serioase și care necesită atenție. Acestea sunt, de exemplu, înrăutățirea stării de sănătate mentală și problemele de sănătate cronice sau reacțiile fizice, precum durerile de cap, problemele de stomac și alergiile de piele.   

Consultați sfaturile care vă pot ajuta să trăiți cu provocările cu care vă confruntați în timpul pandemiei:

1.    Profitați la maximum de statul acasă

În timp ce statul acasă înseamnă că activitățile noastre sociale obișnuite sunt indisponibile temporar, putem să rectificăm situația și să privim această perioadă ca pe o oportunitate de a stabili o rutină zilnică nouă și de a acorda timp pentru a ne îngriji. Anumite moduri de a face acest lucru sunt cititul, vizionarea filmelor, învățarea sau exersarea relaxării/meditației sau studierea unor lucruri noi. De asemenea, asigurați-vă că mențineți legătura cu ceilalți pe platformele online.

2.    Încercați să vă bucurați de un tip diferit de viață socială

Menținerea legăturii se limitează în mare parte la scena online în timpul carantinei. Distribuiți conținut valoros, însă asigurați-vă că acesta provine dintr-o sursă de încredere. Rețineți faptul că prietenii dvs. pot fi și ei stresați și îngrijorați. De asemenea, dacă constatați că fluxul de informații al altor persoane vă crește anxietatea, puteți întotdeauna să puneți pe modul fără sunet sau să nu mai urmăriți.

De asemenea, trebuie să vă conectați cu comunități sau organizații bazate pe credință.

3.    Încercați să evitați speculațiile și să rămâneți la sursele de încredere

Ca în orice situație, zvonurile și speculațiile pot alimenta nesiguranța și anxietatea. Asigurați-vă că primiți informații de încredere și de calitate pentru a vă ajuta să simțiți că aveți mai mult control. Desigur, nu puteți și nu trebuie să evitați toate știrile, însă limitați fluxul de știri dacă vă deranjează. Din când în când, aveți în vedere luarea de pauze de la vizionare, citire sau ascultare a știrilor, inclusiv a celor de pe social media.

4.    Rămâneți activ și îngrijiți-vă corpul

În timp ce sălile de sport, piscinele și alte localuri pentru sport pot fi închise temporar, depuneți toate eforturile pentru a vă menține activ, deoarece acest lucru vă va îmbunătăți sistemul imunitar și spiritul. Puteți merge să alergați, să urcați pe munte, să pedalați sau pur și simplu să plimbați câinele. Există și multe aplicații sau sesiuni de exerciții și training disponibile online, multe dintre acestea fiind gratuite. Ideea că ați făcut ceva pentru sănătatea dvs. este deja un factor care vă va ușura anxietatea.

Pentru a preveni stresul este foarte bine doar să respirați, să faceți întinderi sau să meditați. De asemenea, rețineți că trebuie să dormiți suficient. Nu neglijați respectarea măsurilor preventive precum vaccinurile și screening-urile. Și imunizați-vă cu vaccinul Covid-19 când acesta este disponibil.

5.    Mențineți un regim de alimentație echilibrat

Asigurați-vă că includeți multe legume și fructe în dieta dvs., astfel ca alimentarea dvs. zilnică să nu vină doar din suplimente. Există o cantitate în creștere de dovezi care arată în ce mod mâncarea vă afectează starea de spirit, iar mesele sănătoase pot îmbunătăți acest lucru. Este îmbucurător să știți că dieta dvs. vă oferă și cantitatea potrivită de nutrienți pentru creier, precum vitaminele și mineralele esențiale. Rețineți că trebuie să beți multă apă.

În timp ce fumatul și băutul pot părea că ușurează stresul inițial, acest lucru este înșelător, deoarece acestea tind să facă și mai mult rău. Mențineți-vă departe de acestea sau cel puțin încercați să le reduceți cantitatea.

6.    Păstrați un regim de igienă strict

Ideea că faceți tot ce puteți pentru prevenție este în sine un factor pentru micșorarea stresului. Respectați sfaturi de igienă standard, precum spălarea mâinilor mai des decât de obicei, timp de cel puțin 20 de secunde, cu săpun și apă fierbinte. În cazul în care nu vă puteți spăla mâinile imediat, folosiți dezinfectant de mâini până când aveți ocazia să vă spălați.

7.    Creați un plan financiar personal

În cazul în care pandemia a avut un impact direct sau indirect asupra situației dvs. financiare, acesta este un alt factor care produce anxietate. Este posibil să vă fi redus venitul sau vă fi lăsat șomer temporar sau nesigur cu privire la viitorul profesional.

Prin urmare, planificați-vă finanțele, asigurându-vă că știți care sunt beneficiile la care aveți dreptul în țara dvs., sau dacă există vreo relaxare a plăților de ipotecă sau a altor împrumuturi. De asemenea, poate fi foarte util să refaceți bugetele casei pentru care puteți găsi online diverse instrumente de buget. Menținerea unei poziții financiare stabile poate avea un efect oarecum benefic asupra bunăstării și stării dvs. mentale.

8.    Ajutați-vă și ajutați-i și pe alții să facă față situației

Dacă aveți grijă de dvs., sunteți mai apt să aveți grijă și de prietenii și de familia dvs. Chiar dacă sunteți la distanță, întotdeauna îi puteți ajuta pe alții să facă față stresului prin apeluri telefonice și video pentru a se simți mai puțin izolați. Ajutarea altor persoane vă ajută și pe dvs. să vă simțiți mai bine.

În timp ce situația devine din ce în ce mai bună în mai multe țări din lume, lucrurile sunt încă dificile în multe altele. Mai este mult până învingem Covid-19, conform Organizației Mondiale a Sănătății. „Pandemia Covid-19 încă nu s-a sfârșit. Însă avem multe motive să fim optimiști. Declinul numărului de cazuri și decese din primele două luni din an arată că acest virus și tulpinile sale pot fi oprite”, a declarat Tedros Adhanom Ghebreyesus, Director General al OMS, la conferința de presă din mijlocul lunii aprilie.

În cazul în care constatați că este dificil să faceți față, există mai multe moduri de a obține ajutor. Puteți întotdeauna să vă sunați furnizorul de asistență medicală sau medicul generalist dacă aveți probleme. În cazuri extreme, oamenii pot avea chiar și gânduri de suicid. Acest lucru este prevenibil și este disponibil ajutor.

Dacă vă aflați într-o criză, solicitați ajutor imediat:

  • Sunați la 112
  • Linia telefonică pentru femei și copii abuzați: 06-80 505-101
  • Primul ajutor pentru probleme mentale: 06-1/20/30/60 116-123 sau 06-80 505-505


Descoperă planurile de asigurare ADMIRAL și ROYAL, care acoperă consultațiile și costurile asociate pentru psihiatrie, psihologie sau psihoterapie, în situația în care planul de tratament general este sub trimiterea unui psihiatru/psiholog acreditat.


Surse: OMS, www.mentalhealth.org.uk, www.cdc.gov


inapoi