Cum reușesc companiile să loializeze angajații buni?
Aceste două întrebări reflectă preocuparea departamentelor de HR și Management de a crea și menține un mediu de lucru proactiv. Cercetările au arătat faptul că un angajat fericit și motivat la locul de muncă este cu mult mai productiv decât unul nemulțumit, fiind mai implicat și mai responsabil. Așadar, care sunt cele mai bune strategii pentru retenția profesioniștilor și atragerea celor mai buni candidați de pe piață? Răspunsul simplu este crearea unui pachet de beneficii; efortul angajatorului devine mai complex în momentul în care îl construiește.
Un pachet de beneficii trebuie să acopere așteptările angajaților și să rămână fidel trendurilor apărute ca răspuns la cerințele forței de muncă pentru a atrage cei mai buni candidați din piață și a-i menține fideli pe angajați:
Tot mai multe persoane sunt preocupate activ de menținerea unui stil de viață sănătos și de realizarea vizitelor la medic ori de câte ori există semne ale apariției unei afecțiuni medicale. Educația în acest sens a făcut ca cerințele angajaților să se îndrepte în această direcție, motiv pentru care orice pachet de beneficii trebuie să includă un plan de asigurare medicală pentru a fi relevant. În egală măsură, cu cât o asigurare de sănătate privată acoperă mai multe afecțiuni medicale, cu atât va crește motivația angajaților.
Profesioniștii în domenii sunt interesați, pe lângă asigurarea de sănătate, de planul de pensii. Introducerea planului de pensii private în pachetul de beneficii poate reprezenta, pentru mulți, un factor decisiv în alegerea angajatorului.
Flexibilitatea a devenit laitmotiv în mediul de business, motiv pentru care este important ca pachetul de beneficii să fie adaptat nevoilor fiecărui angajat. Astfel, un program de lucru flexibil, investiția în hobby-urile angajaților se va converti în productivitate, eficiență și un mediu de lucru constructiv.
Relația angajat-angajator s-a schimbat semnificativ în ultimii ani, iar companiile care au ținut pasul cu noile tendințe și care s-au conformat cerințelor forței de muncă sunt cele care performează în prezent. În egală măsură, realizarea unui pachet de beneficii personalizat, împreună cu angajații, trebuie să se bazeze pe o comunicare clară, concisă și transparentă; de pildă, dacă există persoane sau echipe care preferă comunicarea prin e-mail, atunci pe această platformă vor avea loc negocierile, iar dacă o persoană preferă materialele tipărite, mesajele vor fi trimise sub formă printată.