Obiceiuri sănătoase care te vor ajuta să ai o viață sănătoasă

MediWay

30.07.2020
215 vizualizari
Printeaza

Obiceiuri sănătoase care te vor ajuta să ai o viață sănătoasă

MediWay

Dorința de a fi fericiți și sănătoși convinge tot mai multe persoane să facă schimbări în stilul de viață pentru a atinge aceste obiective. În egală măsură, fericirea este adesea strâns legată de sănătate, întrucât un nivel al energiei ridicat, lipsa unor dureri sau posibilitatea de a desfășura o activitate fără probleme, reprezintă baza pe care se construiește o viață fericită. Așadar, cele două sunt interconectate.

Recomandat este ca schimbarea obiceiurilor și adoptarea unora sănătoase să fie făcute cât mai devreme, astfel încât să te poți bucura de calitatea vieții pe care ți-o dorești și pe care o meriți. Cu toate acestea, adoptarea obișnuințelor sănătoase și renunțarea la cele proaste este un proces care necesită multă determinare și răbdare, astfel încât să aibă un real impact asupra vieții tale. Mai mult decât atât, renunțarea la unele obiceiuri care nu contribuie la atingerea obiectivelor este mult mai greu de realizat decât formarea unora noi.

Ce înseamnă obiceiuri sănătoase?

Mai mult de 40% dintre activitățile zilnice nu sunt decizii luate conștient, ci obiceiuri create de-a lungul timpului. Acestea devin mai puternice odată cu trecerea timpului, ceea ce înseamnă că renunțarea la cutumele dăunătoare și adoptarea unei rutine care să fie sănătoasă și să te ajute în îndeplinirea dorinței de a avea o viață frumoasă este absolut necesară.

            Pentru a adopta o nouă obișnuință, trebuie să parcurgi 4 etape:

1.    Contemplare: Mă gândesc la asta.

2.    Pregătire: M-am gândit să iau măsuri.

3.    Acțiune: Am început să fac modificări.

4.    Întreținere: Am o rutină nouă.

Indiferent de stadiul în care te afli, asigură-te că înțelegi pe deplin efortul necesar pentru deprinderea unui nou obicei, astfel încât să nu renunți la proces, întrucât este mult mai dificil decât te-ai așteptat.

Așadar, care sunt pașii care pot fi urmați pentru îndeplinirea obiectivului de a avea o viață sănătoasă?

·         Asigură-te că mesteci bine mâncarea

·         Fii activ în afara sălii de sport

·         Alege grăsimile sănătoase pentru mese

·         Redu aportul de carne

·         Înjumătățește aportul de zahăr

·         Petrece timp în natură

·         Fă detox digital din când în când

·         Alege să ai perspectivă mai pozitivă asupra evenimentelor din viața ta

·         Acordă-ți timp pentru lucrurile care îți plac

·         Învață ceva nou în fiecare zi

·         Nu uita să te ridici mai des de la birou

·          Dormi atât cât are nevoie corpul tău

·         Îmbunătățește aportul de apă

·         Deschide ferestrele și asigură-ți suficient aer curat

Indiferent de obiceiurile sănătoase pe care le alegi, asumă-ți responsabilitatea de a înțelege întreg procesul prin care vei trece. Încearcă să alegi acele cutume care rezonează cu tine și pe care îți va plăcea să le practici. De asemenea, sunt recomandate schimbări mici de comportament în fiecare zi, care să construiască un obicei în timp.

Persoanele care au obiceiuri sănătoase în perioada adultă pot adăuga până la 10 ani în viața lor. Astfel, prin renunțarea la acele câteva plăceri dăunătoare și alegerea unei asigurări private de sănătate îți poți asigura o viață lungă și fericită. Schimbările de comportament, indiferent de vârstă, nu sunt imposibil de realizat, însă fac parte dintr-un proces mai lung.


inapoi