Cum să ai grijă de sănătatea inimii tale

MediWay

30.03.2022
645 vizualizari
Printeaza

Cum să ai grijă de sănătatea inimii tale

MediWay

Cum să ai grijă de sănătatea inimii tale

 

Bolile cardiovasculare se mențin în topul celor mai întâlnite afecțiuni la nivel global, cu cea mai ridicată rată a morbidității și mortalității. În 2021, România se situa pe primul loc în Europa în rândul deceselor cauzate de afecțiunile cardiace. La fiecare două secunde survine un deces ca rezultat al bolilor cardiovasculare, un atac de cord la fiecare cinci secunde și un atac cerebral la fiecare șase secunde. Așadar, suntem cu toții conștienți de cât de important este să avem grijă de sănătatea inimii noastre. Stilul de viață pe care îl urmăm, importanța pe care o acordăm sănătății și controalele medicale regulate pot reduce riscul apariției bolilor inimii. Dacă și tu ești pregătit să acorzi mai multă atenție sistemului cardiovascular, sfatul nostru este să iei în calcul următoarele metode de prevenție.

1.   Menține o alimentație echilibrată

Un regim alimentar bogat în grăsimi saturate, sare, zahăr și alimente procesate industrial crește riscul de a dezvolta boli de inimă sau un accident vascular cerebral. Medicii cardiologi recomandă aportul de grăsimi sănătoase cum ar fi Omega 3 și Omega 6 care se găsesc în uleiurile vegetale, fructe oleaginoase, semințe de in și chia, în tofu și pește gras (somon, ton, păstrăv). Și chiar dacă nu este demonstrat că zahărul în sine dăunează inimii, consumul în exces poate duce la creșterea în greutate și, prin urmare, la creșterea tensiunii arteriale și a colesterolului.

 

Dacă te confrunți deja cu aceste probleme, ideal ar fi să urmezi un regim alimentar recomandat de către medicul cardiolog să conțină o cantitate minimă de 200g de fructe și legume pe zi, 30-45g de fibre din cereale integrale și maximum 5g de sare pentru toate cele 3 mese principale.

2.   Activitate fizică regulată

O inimă sănătoasă nu poate funcționa decât într-un corp sănătos. A fi în formă ne ajută la desfășurarea optimă a activităților de zi cu zi, motiv pentru care mișcarea trebuie să devină un obicei. Printre principalii factori de risc care duc la instalarea afecțiunilor cardiovasculare se numără sedentarismul, obezitatea și un nivel crescut al colesterolului. Pentru adulți sunt recomandate minimum 150 de minute de activitate fizică moderată pe săptămână. Cu toate acestea, poate fi destul de dificil să găsești timpul necesar, mai ales când munca de acasă ți-a acaparat ziua aproape în totalitate. Există totuși câteva trucuri cu care specialiștii MediHelp îți vin în ajutor. Cum poți compensa cele 30 de minute de activitate fizică zilnică? Ei bine, sesiunile de efort fizic intens, de până la 15 minute, sunt și ele foarte eficiente. Dar deși exercițiile fizice te pot ajuta să previi, asta nu înseamnă că trebuie să sari peste vizitele regulate în cabinetul medicului cardiolog. Pentru a fi protejat complet, sfatul nostru este să apelezi la o asigurare medicală privată, care acoperă controalele de rutină sau costurile diagnosticării, dar și al tratamentului.

3.   Renunță la vicii

Primul lucru pe care orice medic te va sfătui să îl faci este să renunți la fumat și la consumul excesiv de alcool. Fumul dăunează arterelor, reduce nivelul de oxigen din sânge și crește tensiunea arterială. Prin urmare, fumatul reprezintă un factor de risc foarte important în apariția infarctului miocardic și a accidentului vascular cerebral.

 

Ia în considerare sfaturile de mai sus și ai grijă de sănătatea inimii tale. Dacă ai nevoie de sfaturi suplimentare sau dacă dorești să achiziționezi un plan de sănătatepersonalizat personalizat, poți apela la specialiștii MediHelp. Deci, consultă planurile MediHelp și cere o ofertă


inapoi