Cum poți fi sănătos cu 12 minute de mișcare pe săptămână?

MediWay

29.10.2019
8 vizualizari
Printeaza

Cum poți fi sănătos cu 12 minute de mișcare pe săptămână?

MediWay

Nu mai este niciun secret faptul că exercițiile fizice sunt extrem de importante pentru starea noastră generală de bine, având un impact foarte mare asupra sănătății. Să fim în formă este o condiție esențială pentru derularea activităților zilnice, motiv pentru care mișcarea trebuie să devină un obicei.

Cu toate acestea, responsabilitățile de zi cu zi ne ocupă mai tot timpul, ceea ce poate face dificilă alocarea timpului pentru sport. Astfel, mulți dintre noi ignoră necesitatea de a face mișcare, întreținând un stil de viață sedentar. Sedentarismul este extrem de periculos, în timp ducând la o scădere a calității vieții și favorizând apariția unor afecțiuni precum diverse tipuri de cancer, boli cardiovasculare, depresie sau anxietate, o scădere a masei musculare și obezitate. 

Printre cele mai mari beneficii pe care le are mișcarea:

  1. Creșterea stării de fericire. Exercițiile fizice pot duce la secreția de endorfină, ceea ce va reduce șansele apariției anxietății sau a depresiei
  2. Ajută la pierderea kilogramelor în plus. Exercițiile fizice accelerează ritmul metabolic, ceea ce va favoriza arderea caloriilor, rezultând scăderea în greutate.
  3. Mărește nivelul de energie.
  4. Reduce riscul bolilor cronice. Prin efort fizic susținut reușim să îmbunătățim procesele corpului în așa fel încât organismul să poată preveni dezvoltarea unor boli precum diabetul de tip 1 sau 2 sau bolile cardiovasculare.
  5. Ajută sănătatea creierului și îmbunătățește memoria. Creșterea pulsului, în timpul exercițiilor, mărește cantitatea de sânge care ajunge la creier, ceea ce va stimula producerea de hormoni care ajută dezvoltarea celulelor creierului. De asemenea, efortul fizic ajută hipocampul, zona responsabilă cu învățarea și memoria, să crească.
  6. Îmbunătățește calitatea somnului.  
Pot ședințele scurte de mișcare să aibă vreun impact asupra sănătății?

Răspunsul este unul afirmativ, existând studii care arată că trei sesiuni de câte patru minute de exerciții intense pe săptămână pot îmbunătăți condiția fizică a unei persoane și pot întări sănătatea. 

Sesiunile scurte de exerciții intense executate constant pot avea un impact semnificativ asupra organismului, crescând absorbția de oxigen cu 10% și diminuând tensiunea arterială și nivelul de glucoză. De asemenea, pot scădea nivelul colesterolului sau al țesutului adipos. Acest tip de efort fizic intens pe o perioadă scurtă poate fi integrat în programul zilnic, precum urcarea scărilor într-un ritm susținut în detrimentul folosirii liftului. Studiile efectuate arată faptul că acest tip de mișcare reduce șansele apariției bolilor cardiovasculare.

Reducerea timpului în care stăm jos este, de asemenea, extrem de important. Chiar dacă facem destulă mișcare în mod constant, statul pe scaun poate provoca dezechilibre metabolice și crește riscul de apariție al bolilor. 

Aceste descoperiri joacă un rol fundamental în a-i convinge pe cei care dispun de foarte puțin timp că mișcarea și exercițiile fizice nu trebuie neglijate.

Acordând 12 minute pe săptămână acestui aspect, ei își pot îmbunătăți condiția fizică și pot evita apariția unor afecțiuni grave. În același timp, starea de sănătate poate fi monitorizată și îmbunătățită prin intermediul unei polițe de asigurare de sănătate privată care acoperă costurile diagnosticării și tratamentelor, dar și ale investigațiilor de prevenție. 

 


inapoi