Cum influențează activitățile casnice starea de sănătate?

MediWay

20.12.2019
91 vizualizari
Printeaza

Cum influențează activitățile casnice starea de sănătate?

MediWay

Venirea iernii poate reprezenta o provocare, în special din cauza faptului că sezonul sărbătorilor favorizează un stil de viață sedentar și un comportament alimentar neglijent. De asemenea, vremea rece împiedică unele activități fizice, precum alergatul sau practicarea sporturilor în aer liber, iar alegerile culinare includ, de cele mai multe ori, consumul excesiv de produse nesănătoase.

Cu toate acestea, sănătatea rămâne un factor important indiferent de sezon, motiv pentru care rezoluțiile de la finalul anului, cum ar fi scăderea în greutate sau practicarea unui sport sunt printre cele mai comune. O altă activitate care contribuie semnificativ la gestionarea eficientă a stării de sănătate este programarea la medici specialiști pentru controalele anuale, care se realizează facil printr-o asigurare de sănătate privată

Tot mai multe studii arată faptul că responsabilitățile casnice și nivelul de efort fizic pe care îl implică pot avea un efect benefic asupra organismului. Jumătate de oră pe zi de activități casnice pot scădea riscul de dezvoltare a afecțiunilor medicale cu 20%. Chiar dacă o persoană nu găsește constant timp pentru a merge la sală, efortul din timpul activităților casnice va compensa și va avea un impact pozitiv asupra stării generale de bine, inclusiv a stării mentale. 

Care sunt activitățile casnice care aduc cele mai mari beneficii?
  1. Spălarea vaselor – poate reduce nivelul de stres al cuiva cu până la 30%. Atenția acordată vaselor, mirosul plăcut al detergentului, temperatura apei, toate acestea ajută o persoană să se deconecteze de stresul zilnic.
  2. Datul cu aspiratorul – unele studii susțin faptul că 30 de minute de dat cu aspiratorul au aceleași efecte benefice precum 30 de minute de mers pe jos. Astfel, este redusă tensiunea arterială și scade riscul apariției bolilor de inimă.
  3. Curățarea băii – efortul depus în urma spălării, frecării sau ștergerii pereților sau suprafețelor din baie reprezintă un bun exercițiu fizic.
  4. Grădinăritul – la rândul său, grădinăritul implică activități care stimulează condiția fizică și are importante efecte benefice asupra psihicului unei persoane.
  5. Aranjarea patului – cei care își încep fiecare zi prin aranjarea patului sunt mai productivi, simțindu-se mai odihniți și plini de energie. De asemenea, ei simt o mai mare mulțumire de sine pe parcursul zilei, acest aspect reducând nivelul stresului. 

Responsabilitățile casnice nu au impact doar asupra condiției fizice sau asupra dispoziției, ci influențează și starea de sănătate a creierului. După vârsta de 60 de ani, volumul creierului scade cu 0,2% anual, dar efortul depus în momentul efectuării activităților casnice poate încetini acest proces de degenerare.

Unele studii indică faptul că persoanele care depun mai mult efort zilnic, spre exemplu, 10.000 de pași, au un volum al creierului cu 0,35% mai mare, ceea ce va duce la o îmbătrânire mai lentă. 


inapoi