Alimentele consumate pot fi o sursă a fericirii?

MediWay

15.04.2019
36 vizualizari
Printeaza

Alimentele consumate pot fi o sursă a fericirii?

MediWay

Diferența dintre un corp sănătos și un corp slăbit stă în alegerile zilnice pe care le facem, iar interacțiunea noastră cu lumea exterioară și starea noastră de spirit pot fi direct influențate de aspecte esențiale precum alimentația.

Ce înseamnă o alimentație corectă?

Din perspectiva funcționării corecte a corpului, alimentele pe care le consumăm au rolul de a oferi resurse, sub formă de nutrienți, pentru ca toate procesele să se desfășoare corespunzător. O cantitate prea mare de mâncare sau o valoare nutritivă scăzută a alimentelor pe care le consumăm poate cauza obezitate sau subnutriție, care, la rândul lor, pot genera boli precum cele de inimă, diabet sau artrită. Impactul negativ al unei alimentații incorecte nu este numai fizic. Lipsa anumitor minerale sau vitamine din organismul nostru ne pot influența emoțiile sau starea de spirit. Dezvoltarea unor obiceiuri sănătoase de nutriție este esențială pentru o viață liniștită, iar dacă acest lucru nu este de ajuns, trebuie să folosim toate resorturile disponibile pentru a ne menține sănătoși. Un astfel de instrument poate fi o asigurare de sănătate privată.

Cum influențează mâncarea starea noastră de spirit? 

Alimentația modernă a suferit o tranziție către produse precum mâncarea procesată și excesul de zahăr, care nu contribuie la menținerea unui organism sănătos. Consumul acestora nu aduce beneficii întrucât privează corpul de nutrienții de care ar avea nevoie determinând, în același timp, tulburări ale bunei dispoziții.

Fiecare aliment are componente nutritive specifice care influențează diferit starea noastră de spirit. Anumite vitamine sau minerale au impact asupra serotoninei, altele ne ajută să ne concentrăm mai bine sau să fim mai calmi. Este important să cunoaștem aceste lucruri și să includem în dieta noastră feluri de mâncare cât mai variate.

Unele alimente influențează sentimentul de fericire precum: asparagus, fasole, mazăre, carne, pește, gălbenușul de ou datorită conținutului de acid folic și vitaminelor B6 și B12. Acestea scad rata de apariție a depresiei, țin nivelul scăzut al homocisteinei și ajută glanda suprarenală să producă adrenalină.

Alte alimente favorizează starea de calm, cum ar fi semințele de dovleac și migdalele. Acestea sunt bogate în magneziu, care este necesar pentru a reduce nivelul de stres, magneziul fiind epuizat în momentele de încordare.

Nivelul de energie pe care îl avem reprezintă un alt aspect esențial al fiecărei zile, iar spanacul, ardeiul gras și fructele de mare generează o mare cantitate de energie prin compoziția bogată în vitamina B12 și fier. Ouăle, carnea de vită sau de miel sunt, de asemenea, importante surse de energie, iar pentru a ne spori capacitatea de concentrare trebuie să consumăm avocado, banane sau carne de pasăre.

Energia, puterea, starea de calm sau de fericire sunt doar câteva dintre imensele avantaje pe care o alimentație diversificată le oferă. Contrar a ceea ce se credea până acum, hrana pe care o consumăm influențează starea noastră de spirit în mod hotărâtor și devine un indicator al importanței pe care trebuie o acordăm sănătății noastre.


inapoi