În ultimii ani, gusturile alimentare ale oamenilor au devenit din ce în ce mai rafinate. Globalizarea a crescut accesul la tot felul de bunătăți și preparate exotice, iar rețelele de socializare au stimulat imaginația, dar și papilele gurmanzilor care astăzi au la dispoziție fotografii, site-uri, filmulețe și trucuri de tot felul pentru a nu rata niciuna dintre provocările culinare ale zilei.
Recent, Institutul pentru Alimentație și Științe Agricole de la Universitatea din Florida a publicat tendințele care vor domina piața în 2016. Astfel, producătorii de alimente vor oferi experiențe senzoriale multiple cumpărătorilor: succesul unui aliment va fi dat de aroma, gust, textură dar și aspect în aceeași măsură. Studiile au arătat că atunci când experimentăm un gust nou probabilitatea de a ne satisfice este cu atât mai mare cu cât aspectul respectivului aliment este mai apetisant.
Apoi, o altă tendință ar fi renunțarea la grătar, din cauza compușilor cancerigeni care se dezvoltă în timpul preparării. Vasele performante permit gătitul cu gust, la cuptor, fără riscuri pentru sănătate.
O altă tendință importantă va miza pe prezența bacteriilor pre și pro biotice în alimente, microorganisme extrem de benefice care reduc inflamația din corp, dar și efectele stresului. Astfel, prin consumul de alimente fermentate precum iaurtul și murăturile putem scădea riscul de cancer și boli cardiovasculare.
Sursa foto (Shutterstock)